Välkommen

Gudstjänsten utgör en central mötesplats i Equmeniakyrkan Växjö. Gudstjänsten är öppen för alla. Det betyder att det inte är en samling enbart för medlemmar utan alla som vill vara med är välkomna.

Gudstjänster och andakter brukar vara personliga i sitt tilltal och har en inbjudande atmosfär. Här delas frågor om livet och den kristna tron. Vi sjunger psalmer och lovsånger, deltar i böner, sång, musik och nattvard. Vi vill vara en hela livets kyrka. Därför vill vi att gudstjänsten ska beröra teman i livets olika perioder.

Vi firar gudstjänst varje söndag och vid livet olika högtider så som barnvälsignelse, dop, konfirmation, bröllop och begravning. Mångfalden återspeglar sig i Guds rike som en gränslös gemenskap. Ett befrielsens möte från instängdhet och rädsla till öppenhet och frimodighet.

Gudstjänsten är församlinglivets centrum där vår tro blir synlig och tydlig för omvärlden. Gudstjänsten är ett möte med Gud, den helige.

Gudstjänsten är även ett möte mellan människor, som samlas kring Jesus Kristus. Här återspeglas livets rytm i tacksägelse och i förbön från livets början genom vägval, i glädje och i sorg, till dess slut.

I samband med våra gudstjänster serveras kyrkkaffe med möjlighet för samtal och gemenskap.

Varje gudstjänst har vi ett tilltal speciellt riktat till alla barn. Vi har också öppet till lekrummet en trappa ner- välkommen att ta med din förälder dit!

Hör av dig till mig om du vill veta mer:

Följ gudstjänsten digitalt!

Varje söndag kl 10 livesänder vi gudstjänsten så att du som inte kan ta dig till kyrkan kan följa med hemifrån.

Det finns inga kommande evenemang för tillfället

Newsletter Sign Up

Please install required plugin - MailPoet