Välkommen till ett äventyr!

Du som är född 2009 är varmt välkommen till vår konfirmation som vi kallar ”Ölandskonfa med Equmeniakyrkan Växjö”.
Såhär ser upplägget ut:

Uppstart 2023

Under höstlovet 2023 startar vi upp konfan med en lära känna-träff i kyrkan samt att vi åker iväg till Equmenia Östs ungdomskonferens ”Smaka & Se”.Konferensen hålls 3-5 nov i Nässjö i år.

Två träffar vid jul och påsk 2023/24

Dessa träffar kommer innehålla samtal, undervisning, aktiviteter och andakter. Ni kommer även få utmaningen att gå på 10 Gudstjänster och att intervjua eran fadder ni kommer få under året.

Ölandskonfa 2024

Under vecka 26-27 på sommaren åker vi på konfaläger till Klintagården på Öland! Här får vi tillsammans med andra tonåringar från hela landet fortsätta gemenskapen och fördjupningen kring tron.

Avslutningsgudstjänst

Efter sommaren kommer vi att ha en avslutningsgudstjänst i kyrkan som vi kommer vara ansvariga för och där församlingen får möjlighet att be för er

Återträff

Ölandskonfa kommer under hösten ha en återträff.

Nu är anmälan öppen!

Från 4 maj t o m 31 aug kan du anmäla dig till Ölandskonfa med Equmeniakyrkan Växjö!

Frågor? Hör av dig till någon av oss:

Hampus Flyman

Församlingsföreståndare