Equmeniakyrkan

Vi är en kyrka för hela livet där mötet med Jesus Kristus förvandlar – mig, dig och världen. Equmeniakyrkan har bildats av de tre tidigare kyrkorna: Baptistsamfundet, Metodistkyrkan och Missionskyrkan.

equmeniakyrkan.se

Besök Equmeniakyrkan

Equmenia

Equmenia är Sveriges största kristna barn- och ungdomsorganisation. Vi står för all verksamhet för barn och unga i Equmeniakyrkan. Jesus Kristus är Herre. Det är Equmenias grund. Allt vi gör och vill handlar om det. På tusen olika sätt.

equmenia.se

Besök Equmenia

Hjortsbergagården

Välutrustad läger, kurs- och konferensgård även lämplig till retreater. Gården drivs genom en ideell förening av Equmeniakyrkan Växjö tillsammans med Alvesta, Moheda och Lammhults Missionsförsamlingar och Brunnskyrkan  i Åseda

hjortsbergagarden.se

Besök Hjortsbergagårdens sida

Erikshjälpen Second Hand Växjö

Hos oss kan du fynda glas & porslin, möbler, lampor, kläder med mera. Du kan även fika i vårt trevliga café. Hela överskottet går till sociala och humanitära insatser utomlands och i Sverige. Butiken drivs i samarbete med Ulriksbergskyrkan och Equmeniakyrkan Växjö.

erikshjalpen.se

Besök Erikshjälpens sida

Studieförbundet Bilda

Kultur och studieverksamhet sker i samarbete med Studieförbundet Bilda. Bilda har livsfrågor i fokus. Med kultur och bildning i olika former vill vi bidra till att människor möts och nya perspektiv skapas.

bilda.nu

Besök Bilda

Diakonia

Diakonia är en biståndsorganisation som bärs av kristna värderingar och arbetar tillsammans med lokala samarbetsorganisationer för en varaktig förändring för de mest utsatta människorna i världen.

diakonia.se

Besök Diakonia

Kristen Förskola Växjö

Till våra förskolor är alla familjer välkomna, oavsett bakgrund och livsåskådning.

Vi finns på fyra platser i Växjö -Kompassen på Väster, Klippan på Hovshaga, Maria på Hovshaga-Hov samt Källan på Teleborg.

Sjukhuskyrkan

Sjukhuskyrkan i Växjö finns till för dig som är patient, anhörig eller personal på våra två sjukhus i Växjö. I Sjukhuskyrkan vill vi möta dig i den verklighet som är din, i stort och smått. Det kan gälla samtalsstöd när man fått ett sjukdomsbesked, när man själv eller någon anhörig känner sorg och oro, visning när någon avlidit, när man vill fira nattvard. Vi firar regelbundet olika former av gudstjänster.

Diakonicentrum

Diakonicentrum erbjuder samtal, rådgivning, praktisk hjälp och mötesplatser för att hjälpa människor i utsatta livssituationer att bryta sin isolering och förändra sina liv.

Växjö Kristna Råd

Kyrkorna tillsammans i Växjö som bland annat genomför gemensamma satsningar och evenemang.

Genom Växjö Kristna Råd är vi bland annat med och driver Kristen förskola, Kristen närradio, Sjukhuskyrkan och Diakonicentrum.

Kristen närradio

Kristen närradio Växjö är en del av Växjö Kristna råd.

Vi sänder program i Radio Växjö på 102,4MHZ måndag till fredag. 07.15-07.45 20.00-21.00. Måndagar och fredagar sänder vi också 19.00-20.00. Söndagar sänder vi 14.00-17.30. I vår webbradio sänder vi dygnet runt.

Newsletter Sign Up

Please install required plugin - MailPoet